Loading...
6 november 2008#

HAFF Update

Gisteren was de eerste dag dat ik heb geholpen voor het HAFF. Ik moest vroeg op pad om naar Arnhem te gaan. Hier moest ik kinderen van 6 – 11 jaar begeleiden. De kinderen kwamen naar een filmhuis waar ze 7 verschillende filmpjes kregen te zien, waarna ze mochten stemmen doormiddel van een stembiljet, welke ze het leukst vonden.

Hier een stukje van één van de filmpjes, helaas een beetje donker de camera op mijn mobiel werkt niet zo goed in een donkere zaal.

Vandaag ben ik naar een voorstelling geweest waarin filmpjes werden getoond die de afgelopen 10 jaar door het filmfonds zijn gesteund. Hierdoor kan ik een beter beeld schetsen wat ik zou moeten maken om in aanmerking te komen voor dit fonds. Na het zien van de filmpjes denk ik wel dat de kwaliteit film die ik voor ogen heb, makkelijk haalbaar zou kunnen zijn. Het enige probleem bij het kunnen aanvragen van een filmfonds subsidie is dat je een producent/omroep of iets dergelijks achter je hebt moeten staan.

Ik ben na de filmpjes de stad in gegaan en heb wat gegeten (zie vorige post).

Tegen 13:30 ben ik begonnen met helpen. Mijn functie voor het HAFF is algemeen assistent, dit houdt in dat ik op alle vlakken kan worden ingezet: zaalwacht, kaartjes verkoop, info bali, opbouw etc. Vandaag was ik zaalwacht zijn voor een game en animatie symposium. Eerst kaartjes controle en daarna het licht bedienen. In het symposium werd een presentatie gehouden door iemand van een gamestudio, over een product waar hun mee bezig zijn. Daarna gingen er een aantal specialisten aan tafel over wat gamedesign stellingen discuseren.

Na het symposium was er een borrel, waarbij ik ook aanwezig ben gebleven, even lekker aan het bier. Tijdens de borrel heb ik nog met verschillende mensen gesproken: de organisatoren van het symposium (een (www.gamefonds.nl)klein bedrijfje dat mensen wil stimuleren een gamestudio op te zetten), iemand die bezig is met het opzetten van een game fonds (www.gamefonds.nl) en ook nog een persoon die bezig is met de ontwikkeling voor de firstperson shooter: “Killzone 2” voor de playstation 3.

Al met al erg interessant allemaal.

Toen mijn dienst er op zat, heb ik nog heerlijk gegeten bij Tim’s pub (ierse pud). Na het eten nog n aar een feature film geweest om vervolgend nog net op tijd de één a laatste trein richting Leeuwarden te halen. Morgen wordt het weer een vroege start, want ik wil om 10:30 een workshop bij houden over story telling en concepting door animator: Paul Wells (weet zelf ook niet wie het is). Zaterdag ochtend geeft Peter Lord pas zijn workshop, daar moet ik dus nog even op wachten.